Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Äänestys – vaellusmaat Suomi, Ruotsi ja Norja
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Äänestys – vaellusmaat Suomi, Ruotsi ja Norja
Olen vaeltanut Suomessa. En ole vaeltanut Ruotsissa tai Norjassa.
31%
 31%  [ 18 ]
Olen vaeltanut Suomessa ja Ruotsissa, mutta en Norjassa. Paras on Suomi
5%
 5%  [ 3 ]
Olen vaeltanut Suomessa ja Ruotsissa, mutta en Norjassa. Paras on Ruotsi.
6%
 6%  [ 4 ]
Olen vaeltanut Suomessa ja Norjassa, mutta en Ruotsissa. Paras on Suomi.
3%
 3%  [ 2 ]
Olen vaeltanut Suomessa ja Norjassa, mutta en Ruotsissa. Paras on Norja.
0%
 0%  [ 0 ]
Olen vaeltanut Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Paras on Suomi.
24%
 24%  [ 14 ]
Olen vaeltanut Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Paras on Ruotsi.
5%
 5%  [ 3 ]
Olen vaeltanut Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Paras on Norja.
18%
 18%  [ 11 ]
Haluan vain osallistua äänestykseen.
5%
 5%  [ 3 ]
Ääniä yhteensä : 58
      Sivun alkuun  

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Äänestys – vaellusmaat Suomi, Ruotsi ja Norja
vetta
05.01.2016 21:52

Vaeltamisella ko. maassa tarkoitetaan, että vähintään yksi vaellus on tapahtunut kokonaan tai pääosin ko. maassa.

Voit valita vaihtoehdon ”Haluan vain osallistua äänestykseen” esimerkiksi jos et ole vaeltanut Suomessa tai et pysty/halua valita muuta…
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
3rkki
05.01.2016 23:08

Äänestyksestä puuttuu Venäjä. Parhaat ja todelliset erämaat, metsät ja tunturit sieltä vasta olen löytänyt. Meitä lähinnä on Petsamo ja Kuolan niemimaa. Mielestäni tällaisissa "äänestyksyssä", joissa verrataan ja keskustellaan pohjoiskalotin vaellusmahdollisuuksista, erämaista, tuntureista, olisi syytä olla mukana myös Petsamo ja Kuolan niemimaa.

Olen vaeltanut jo 1970-luvun alkupuolelta alkaen Suomen ja Norjan kalottialueella, Ruotsissakin mutta vähemmän. Vasta löydettyäni Kuolan ja Petsamon, tiedän että luonnontilaisempaa, rauhallisempaa ja erämaisempaa luontoa ei muualla pohjoiskalotissa ole.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

vetta
05.01.2016 23:35

3rkki kirjoitti:
Äänestyksestä puuttuu Venäjä. Parhaat ja todelliset erämaat, metsät ja tunturit sieltä vasta olen löytänyt. Meitä lähinnä on Petsamo ja Kuolan niemimaa. Mielestäni tällaisissa "äänestyksyssä", joissa verrataan ja keskustellaan pohjoiskalotin vaellusmahdollisuuksista, erämaista, tuntureista, olisi syytä olla mukana myös Petsamo ja Kuolan niemimaa.

Olen vaeltanut jo 1970-luvun alkupuolelta alkaen Suomen ja Norjan kalottialueella, Ruotsissakin mutta vähemmän. Vasta löydettyäni Kuolan ja Petsamon, tiedän että luonnontilaisempaa, rauhallisempaa ja erämaisempaa luontoa ei muualla pohjoiskalotissa ole.

Venäjä olisi todella mielenkiintoinen paikka käydä. Sattuisiko sinulle olemaan linkkejä omiin tai muiden reissukertomuksiin?

Venäjän olisi halunnut laittaa mukaan, mutta jo yhden maan lisääminen kasvattaisi vastausvaihtoehtojen määrän hankalan isoksi. Esim. "Olen vaeltanut Suomessa, Norjassa ja Venäjällä, mutta en Ruotsissa. Paras on Venäjä." ja siitä samat "... paras on Suomi" ja "...paras on Norja". Ja edelleen jo samat paras vaihdoehdot vastauksella joka alkaa "Olen vaeltanut Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä, mutta en Norjassa. Paras on..." Montakohan riviä siitä olisi lopulta tullut...??
 Sivun alkuun

3rkki
05.01.2016 23:56

Minulla on kokemusta monelta vuodelta vaelluksista Petsamossa ja Kuolassa. Tunnen muitakin siellä vaeltaneita. Linkkejä minulla on mutta he ovat ystävieni, jotka ovat siellä vaeltaneet enkä voi niitä jakaa ilman lupaa. Valokuvia minulla tietysti on. Yv-nä yhteydenotot toimii kaiketi parhaiten. Smile
 Sivun alkuun

Tura
06.01.2016 7:31

Olen vaeltanut/retkeillyt useissa maissa, joissa maastot ja maisemat päihittävät kotimaamme vaatimattomat konnut. Siitä huolimatta äänestin parhaaksi Suomen. En tiedä, miksi.
Huomenna mielipiteeni saattaa toki olla toinen... Wink

Tura, (retkeilijä)turisti
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
06.01.2016 9:57

Tura kirjoitti:
Olen vaeltanut/retkeillyt useissa maissa, joissa maastot ja maisemat päihittävät kotimaamme vaatimattomat konnut. Siitä huolimatta äänestin parhaaksi Suomen. En tiedä, miksi.
Huomenna mielipiteeni saattaa toki olla toinen... Wink

Tura, (retkeilijä)turisti
Olet ehkä isänmaallinen persoona Smile

Omaan mielikuvaan hyvästä vaelluksesta kuuluu tietty kotoisuuden tunne. Siksi en ole edes miettinyt ulkomaiden vaelluksia tai edes kovin pahasti avotuntureille sijoittuvia vaelluksia. Ensi kesäksi olen miettinyt etelän kohteista esimerkiksi Isoa-Syötettä, siellä olisi erilaista metsää (Jounin video houkuttelee). Joskun 1990 -luvun taitteessa olen Syötteellä vähän käynytkin...

heluna74
06.01.2016 10:05

Pohjoismaissa on tullut vaellettua. Suomi on paras (helppo valinta). Lisäksi olen vaeltanut Sveitsin Alpeilla, Sierra Leonen Bintumanilla, Kuuban Sierra Maestralla Very Happy.
 Sivun alkuun

TREKKING
06.01.2016 20:00

Tuolla viimeisellä kohdalla ei nyt pääse tilastoihin parhaan vaellusmaan suhteen.
Jos haluaa vaikuttaa tilastojen oikeuteen, kannattaa äänestää väärin, kuten juuri tein! Twisted Evil
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

oaivi
06.01.2016 23:08

Olen matkustellut Ruotsissa ja Norjassakin, mutta vaeltanut vain Suomessa. Minkäänlaista kaipuuta vaellukselle rajojemme ulkopuolelle en ole vielä kokenut. Maisemat ovat toki jylhiä esim. Tenon yli Norjaan katsellessa, mutta mieluummin katson niitä juurikin kaukaa, Suomi-neidon pyöreiden ja pehmeiden muotojen sylistä. (laisk. huom: ne muodot ovat myös ja varsinkin helppokulkuisia Laughing)

sahamies
07.01.2016 6:48

oaivi kirjoitti:
Olen matkustellut Ruotsissa ja Norjassakin, mutta vaeltanut vain Suomessa. Minkäänlaista kaipuuta vaellukselle rajojemme ulkopuolelle en ole vielä kokenut. Maisemat ovat toki jylhiä esim. Tenon yli Norjaan katsellessa, mutta mieluummin katson niitä juurikin kaukaa, Suomi-neidon pyöreiden ja pehmeiden muotojen sylistä. (laisk. huom: ne muodot ovat myös ja varsinkin helppokulkuisia Laughing)

Juuri näillä sanoilla perustelen omaakin valintaani, kohtaa yksi.
Täällä riittää meikeläiselle korpea tallattavaksi ja on turvallista olla isäntä omalla maallaan kun on oppinut maan tavat pienestä pitäen.
(Sanopas tuo meidän pojalle; mies on 26 ikäinen ja on reissannut jo puoli maapalloa. Seuraava kohde on keväällä Huippuvuoret) Confused
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

form
07.01.2016 9:13

Vaellettu Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja monessa muussa maassa (Huippuvuoret, Venäjä, Baltia, Balkan, Karpaatit, Kaukasus, Uusi-Seelanti, Indokiina, Ranskan alpit jne.) ja kyselyn kirkkain helmi on kyllä Norja. Norja olisi mulle ihan kärkipaikoilla, vaikka kyselyssä olisi ollut paljon enemmänkin maita.
 Sivun alkuun

Kaarle Suurehko
07.01.2016 10:19

vaihtoehdoista Ruotsi-Norja
 Sivun alkuun

Janne Pyykkö
07.01.2016 15:43

Eksoottisempia Zimbabwe, Uganda, Taiwan, Indonesia (tulivuoria).
Vähän tutumpia Chile, Argentiina, Uusi Seelanti, Australia.
Vielä tutumpia USA, Islanti, Färsaaret, Uralvuoret.

En yleensä hakeudu noihin, vaan jos on muuta asiaa, käyn samalla vuorilla. Kesällä valintani on Suomen Lappi, tai siis, aloitan Suomesta, mutta kanoottihommissa tulee usein jatkettua reissua vedenjakajan yli Norjaan.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Suomi 100 vuotta Eräkulkuri Luonnonsuojelu 8 05.12.2017 10:46 Katso viimeisin viesti
Hakattavaa riittää / Äänestys Kaarle Suurehko Hölynpöly... 62 08.11.2017 21:07 Katso viimeisin viesti
Mount Suomi Paimenpoika Arktiset alueet 2 23.01.2017 20:11 Katso viimeisin viesti
Äänestys: Mistä vaellusoppi? oaivi Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 26 25.08.2016 2:03 Katso viimeisin viesti
Suomi-Meloo Heikki Melonta 2 15.06.2016 8:10 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: