Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Ponttoonia kanoottiin?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Ponttoonia kanoottiin?
gubbe
27.12.2015 22:24

Tässä talven pimeinä iltoina kun on tuota aikaa, olisi tarkoitus väsätä Mad riveriin sivulle/sivuille ponttooni(t) vakauttamaan ja estämään hillitöntä huojumista. Mistään ei tunnu valmiina löytyvän (lue: edullista)valmista ponttoonia tuollaiseen tarkoitukseen. Ehdotuksia?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Ponttoonia kanoottiin?
varg62
27.12.2015 23:47

gubbe kirjoitti:
Tässä talven pimeinä iltoina kun on tuota aikaa, olisi tarkoitus väsätä Mad riveriin sivulle/sivuille ponttooni(t) vakauttamaan ja estämään hillitöntä huojumista. Mistään ei tunnu valmiina löytyvän (lue: edullista)valmista ponttoonia tuollaiseen tarkoitukseen. Ehdotuksia?

http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Poijut-ja-lepuuttajat/lepuuttajat/Lepuuttaja-2000021883/
Eräs tuttu käytti noita
googlaa tuo
homemade canoe stabilizer
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Ponttoonia kanoottiin?
gubbe
28.12.2015 7:50

varg62 kirjoitti:
gubbe kirjoitti:

http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Poijut-ja-lepuuttajat/lepuuttajat/Lepuuttaja-2000021883/
Eräs tuttu käytti noita
googlaa tuo
homemade canoe stabilizer

Guukkelia käytin ja youtubesta videot jo katselin. Jotain tällaista ajattelin:
https://www.sailboatstogo.com/img/catalog/parts/IMG_1232.JPG
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
28.12.2015 8:47

Melottavuus kyllä menee. Noita stabilisaattoreita käytetään yleensä jos käyttää perämoottoria tai purjetta. Suomessakin jo kanoottipurjehtijoita jonkin verran. Hidastavat matkat tekoa melottaessa varmaan löytyy pätkiä YouTubesta.
Tuollaiset pienet olisi tietenkin mukavat jos isoja järvenselkiä ylittäisi tuulessa purjeella. Purje mahdollisuuden aion aikanaan laittaa kanoottiin jos ei selkä tai muut jäsenet kestä. Saahan perämoottorinkin viritettyä kanoottiin ja ei mitään rimpulaa sähköpeliä.
 Sivun alkuun

Ursus
28.12.2015 10:22

Jos tekisikin ponttoonin itse kevyestä putkesta josta sulkisi päät?

varg62
28.12.2015 11:55

Ursus kirjoitti:
Jos tekisikin ponttoonin itse kevyestä putkesta josta sulkisi päät?

Itse mietin bilteman viemäriputkesta tehdä jos teen. Halvin tapa eikä maksa kun noin 50€ kaikkineen.
 Sivun alkuun

Ursus
28.12.2015 14:34

Tänne oli muistaakseni joskus nimimerkki Rolf laittanut kuvan tekemästään kanootin sivuponttoonirakennelmasta.

Heikki
28.12.2015 15:32

Joskus oli Erä lehdessä juttu kanootin sivuponttooneista. Vehjettä kuljetettiin pääasiassa perämoottorilla.
 Sivun alkuun

atula
30.12.2015 11:46

Kyllähän noita löytyy valmiinakin. http://www.welhonpesa.fi/tuote/1448/rtm-stabilisaattorisarja-universal
 Sivun alkuun

varg62
30.12.2015 13:05

atula kirjoitti:
Kyllähän noita löytyy valmiinakin. http://www.welhonpesa.fi/tuote/1448/rtm-stabilisaattorisarja-universal

Kajakkeihin ja sitäpaitsi hemmetin kalliita.Itse tehtynä saa 50-100€
 Sivun alkuun

Ursus
30.12.2015 14:01

Alumiiniputkesta tai puusta pitkä salko ja sen päähän muoviputkesta tai vastaavasta tehty ponttooi päähän - ja koko komistus irtohihnoilla kanootin poikkipuuhun, niin se on siinä. Epävarma voi laittaa kellukkeet/ponttoonit molemmille puolille. Ei tosiaan tarvitse yli 200 euroa laittaa mokomaan. Hifistely on tietysti eri asia.

kasperi
30.12.2015 18:17

Itse tekisin ponttoonin finnfoamista ja päälle lasikuitu. Yhdestä levystä saisi jo riittävän ison ja jos sattuu kuumalankaleikkuri lähelle, niin mikä ettei...

Menee ohi ponttooneista mutta sanon silti:

Itse tekemällä saa halvemmalla jos:
-osaa tehdä
-työkalut löytyvät valmiina
-tekee kerralla hyvän
-ei laske tekemälleen työlle hintaa (tätähän ei kannata tehdäkään, jollei touhu verota ansiotyötunteja Razz )

Minä tuossa värkkäsin ja värkkään edelleen kamiinaa. Parilla satasella olisin saanut valmiin ja nyt itse tehdessä rahaa on mennyt suunnilleen näin:
Peltiä: 10€
Hiluja: 10€
Piippu: 50€
Kulmahiomakone: 80€
Pari laikkaa em. koneeseen: 4€
Hitsausmaski: 39€
Suojalasit: 5€
Työaikaa: 8h ?
Yhteensä: 198€
Toki täytyy huomioida, että tilat ovat valmiina ja hitsausvehkeetkin löytyivät. Toisaalta taas kamiina ei ole vielä edes valmis... Very Happy
Mitään järkeä tässä ei siis välttämättä taloudelliselta kantilta ole, mutta muut syyt toki puoltavat...
 Sivun alkuun

gubbe
31.12.2015 15:52

Itse mietin myös tuota uretaanilevyä, sitä löytyisi 100mm levynä työmaalta. Tosin tuo kuidun kanssa pelaaminen on tympiää hommaa ja talvella vaatii sisätilat(autotallin) jos alkaa sotkemaan. Uretaanilevyä on helppo sahata myös käsisirkkelillä, mattopuukollakin menee.

kasperi kirjoitti:
Itse tekisin ponttoonin finnfoamista ja päälle lasikuitu. Yhdestä levystä saisi jo riittävän ison ja jos sattuu kuumalankaleikkuri lähelle, niin mikä ettei...

Menee ohi ponttooneista mutta sanon silti:

Itse tekemällä saa halvemmalla jos:
-osaa tehdä
-työkalut löytyvät valmiina
-tekee kerralla hyvän
-ei laske tekemälleen työlle hintaa (tätähän ei kannata tehdäkään, jollei touhu verota ansiotyötunteja Razz )

Minä tuossa värkkäsin ja värkkään edelleen kamiinaa. Parilla satasella olisin saanut valmiin ja nyt itse tehdessä rahaa on mennyt suunnilleen näin:
Peltiä: 10€
Hiluja: 10€
Piippu: 50€
Kulmahiomakone: 80€
Pari laikkaa em. koneeseen: 4€
Hitsausmaski: 39€
Suojalasit: 5€
Työaikaa: 8h ?
Yhteensä: 198€
Toki täytyy huomioida, että tilat ovat valmiina ja hitsausvehkeetkin löytyivät. Toisaalta taas kamiina ei ole vielä edes valmis... Very Happy
Mitään järkeä tässä ei siis välttämättä taloudelliselta kantilta ole, mutta muut syyt toki puoltavat...
 Sivun alkuun

Capella
31.12.2015 17:07

Lapsesta saakka olen katamaraania haaveillut melontaan. Pitäisi rakentaa itse.

varg62
31.12.2015 17:21

Capella kirjoitti:
Lapsesta saakka olen katamaraania haaveillut melontaan. Pitäisi rakentaa itse.

Hobbiella on valmis paketti.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Sauvoin kanoottiin Heikki Melonta 13 22.01.2019 16:31 Katso viimeisin viesti
Tavaroiden kiinnitys kanoottiin Buli Melonta 18 05.03.2016 9:18 Katso viimeisin viesti
Kanoottiin perämoottori Buli Melonta 30 14.04.2014 15:18 Katso viimeisin viesti
Melan valinta kanoottiin Ursus Melonta 15 17.12.2012 19:35 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: