Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Treeniohjelma vaellusta varten?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Micke
10.10.2014 20:41


Viestejä: 1493
Työllä saa varsin yksipuoliset lihakset ja aika helposti kropan lihastasapainon huonoksi. Ehdottomasti tarvitaan jotain, joka tasapainottaa lihastasapainoa.

Mulle riittää liikkumisessa, tapahtui se sitten sisällä tai ulkona se, että siitä tulee hyvä fiilis. Kaikki ei ilmeisesti kykene nauttimaan pelkästä reenistä, toki itsekin nautin liikkumisen lisäksi näkemästäni ulkolajeissa.

Joskus luin moninkertaisen erävaelluksen suomenmestarin sanoneen, että heidän menestyksensä perustui aika pitkälle todella kovaan fysiikkaan. Itse lisäisin siihen myös pään kovuuden ja huikean tietotaidon määrän heidän osaltaan. Menestyksen määrästä voisi päätellä että hyvä kunto saattoi auttaa heidän menestystä. Kaarle Suurehko kirjoitti asiasta osuvasti.

Itse olen huomannut, että hyvässä kunnossa ei tule niin helposti jalkavaivoja ja mielikin pysyy kirkkaampana kun ei väsytä. Vaelluksella nautin enemmän uuden näkemisestä kuin leirissä olosta (toki leirissäkin viihdyn), joten mielellään jaksaisin kävellä sen 8 tuntia, mutta useimmin sellainen sopiva on 6 tuntia kävelyä + tauot.
_________________
"Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
myrskylintu
16.10.2014 7:44


Viestejä: 217
Tänään hesarissa, hyödyllistä tietoa treenamisesta :

http://www.hs.fi/paivanlehti/16102014/elama/Lihastohtori+on+kyykkyjen+vatsalihasten+ja+proteiinin+asiantuntija+/a1413341846372
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hanu
16.10.2014 11:40


Viestejä: 2716
Tietenkin treenaaminen systemaattisesti joka kohtaan kehoa on lopputuloksen kannalta parempi. Minä en vaan saa itseäni motivoitua sellaiseen treeniin, joten mielummin teen motivoivia puuhia/töitä, joilla on liikuttava sivuvaikutus. Koska teen erilaisia puuhia, enkä päivittäin, on monipuolisuuttakin ihan kivasti.

Erävaellus-kisoissa on ehdoton edellytys pärjäämiselle hyvä kunto. Vaikka tietoa ja taitoa riittäisi, niin ei ne auta, jos on fyysisesti poikki tai ei ehdi ajoissa tehtävää tekemään. Sama asia retkelläkin. Jos fysiikka loppuu, loppuu nautintokin.
_________________
Epäsosiaalisen median kaipuu....
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Setämies
16.10.2014 12:06


Viestejä: 186
Mie tykkään ruuasta, ulkoilusta ja uusien lajien kokeilusta. Noiden yhdistäminen tarkoittaa sitä pakko pullaa peruskunnon osalta, eli punttitreeniä ja lenkkeilyä, että voi aina mielenkiinnon herätessä nostaa sen enempiä miettimättä perseen sohvalta ja lähteä harrastamaan!

Töissä oli taannoin keskustelua liikunnasta, niin eräs ympäri pyöreä keski-ikäinen mies haukkui meidät hoikemmat läpipaskoiksi, koska voidaan syöä mitä halutaan. No sitten keskusteltiin liikunnasta ja hän totesi ahertavansa päivittäin kotiaskareita hiestä märkänä. Me kuntoilua harrastavat kysyimme heti että, kuinka korkealle syke nousi. Ei saatu vastausta, mutta pitkän keskustelun jälkeen hänelle meni jakeluun että, hikoilu ei ole liikuntaa.
Olen hieman skeptinen kun joku mainitsee ainoaksi liikunnaksi hyöty liikunnan. Lihaskunnon ylläpitoon se varmasti vaikuttaa, mutta kestävyyskuntoon tuskin paljoa. Mutta kuitenkin kaikki liikunta on aina hyvästä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
16.10.2014 13:15


Viestejä: 6935
Setämies kirjoitti:

- -
Olen hieman skeptinen kun joku mainitsee ainoaksi liikunnaksi hyöty liikunnan. Lihaskunnon ylläpitoon se varmasti vaikuttaa, mutta kestävyyskuntoon tuskin paljoa. Mutta kuitenkin kaikki liikunta on aina hyvästä.


Vai toisinpäin? Jos esim. kävelee tai pyöräilee 30-60min/suunta töihin viitenä päivänä viikossa? Ihan kohtuullinen määrä liikuntaa, mutta ei kerro paljonkaan lihaskunnosta.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Setämies
16.10.2014 14:03


Viestejä: 186
Korpijaakko kirjoitti:
Setämies kirjoitti:

- -
Olen hieman skeptinen kun joku mainitsee ainoaksi liikunnaksi hyöty liikunnan. Lihaskunnon ylläpitoon se varmasti vaikuttaa, mutta kestävyyskuntoon tuskin paljoa. Mutta kuitenkin kaikki liikunta on aina hyvästä.


Vai toisinpäin? Jos esim. kävelee tai pyöräilee 30-60min/suunta töihin viitenä päivänä viikossa? Ihan kohtuullinen määrä liikuntaa, mutta ei kerro paljonkaan lihaskunnosta.


Tarkoitan tuossa hyötyliikunnalla heia heiaan liikuntasivuston "hyötyliikuntaa", eli siivousta, imurointia, silitystä, nurmikon leikkausta yms kotitöitä. Työmatkapyöräily menee jo liikunnasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
invader
13.12.2014 12:25


Viestejä: 149
Setämies kirjoitti:
Olen uros koiraa intervalli-kävelytettäessä pitäny päällä 16kg painoliivejä ja parin kilon nilkka painoja, liivit simuloi erittäin hyvin mun optimaalista rinkan painoa ja sitten vielä yritän kusetus reitille valita mahdollisimman paljon mäkiä Very Happy
Omasta mielestä ihan hyvää reeniä vaellukselle, varsinkin talvella kun on satanut lunta, eikä ole vielä aurattu.

Tämäpä kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Onko ollut vaikutusta?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Me-Pa-Py vaellusta EKK-puistossa Kaappi Muu Suomi 0 27.06.2018 12:19 Katso viimeisin viesti
Treeniohjelma vaellusta varten, toine... TREKKING Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 8 04.10.2014 16:03 Katso viimeisin viesti
Vaellusta Alpeilla/Dolomiiteilla reif Muu maailma 14 28.12.2012 0:27 Katso viimeisin viesti
Vertikaalista vaellusta Timo Ylhäinen Hölynpöly... 23 14.10.2012 20:00 Katso viimeisin viesti
Vaellusta Toivotoivoton Parhaimmat leiripaikat ja kohdevinkit 24 13.06.2012 18:19 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 6 Yht. 6
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Siirry: