Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Treeniohjelma vaellusta varten, toinen ääripää!
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Treeniohjelma vaellusta varten, toinen ääripää!
TREKKING
04.10.2014 16:03

Tuossa toisessa treenisäikeessä näkyy hyväkuntoisten treeniohjelmat vaellukselle.
Normaalikuntoisilla on varmaan aivan oma tyylinsä.
Mitähän jos me toisen ääripään kulkijatkin kerromme myös omistamme, tulisi koko vaeltamisen kirjo paremmin esille.

Syyskuun ruskaretken treenit meni jotenkin tähän tyyliin:

"Viimeistelyharjoitukset:
Reilu viikko aikaa.

Kaveri sairastelee flunssaa ja vetelee antibiootteja, yskän- ja nuhalääkkeitä ja ties mitä muita mömmöjä.

Loppuviikko näyttää joudunko itse vielä oikein tosissaan paneutumaan keventämiseen. Maanantaina päivän mittaan innostunut selkäkipu pakotti minut pysymään sängyssä koko iltapäivän ja illan.
Tiistainakaan en liikkunut muuta kuin pakolliset kuviot kyynärsauvojen avulla. Varoiksi siirsin muiden särkylääkkeiden seuraksi vielä reilun kourallisen 800 mg. Buranaa rinkkaan.
Keskiviikkona tein asfaltilla kilometrin hiipimislenkin ilman minkäänlaisia sauvoja, joten nyt näyttääkin jo oikein hyvältä onhan tässä sentään vielä viikko aikaa.
Hitaasti mutta epävarmasti. Myös kaikki kotoa löytyneet Tramalit ovat nyt mukana rinkan apteekissa.
Torstain lenkki oli samanpituinen, mutta samoilla lämpöisillä sain myös maanantaina kesken jääneen ruohonleikkuun hoideltua jotenkuten loppuun.....
.....jonka seurauksena perjantain lenkki jäikin taas väliin!
Eipä ole koskaan näin tiukoille mennyt, muutoin kuin sillä kerralla, kun jouduin selkäleikkaukseen.
Lauantaina köpöttelin pikkasen kotikatua pitkin.
Sunnuntaina meni parin kilometrin asfalttilenkki itse tuskin lainkaan kipua tuntematta, siitäkö se nyt jo viimeinkin repeää.
Maanantaina viisi kilometriä. Suoraan sanoen ei hyvältä näytä, keskiviikkona kuitenkin matkaan, odotukset eivät nyt ole kovinkaan korkealla, lopputuloksen näkee sitten kohteessa."

(Oli muuten taas hieno reissu Very Happy eikun seuraavaa suunnittelemaan.)

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kukalie
05.10.2014 12:10

Täyteen pakatun rinkan ensimmäinen selkään nosto lienee ollut jännittävä hetki. Minulla ainakin on ollut taipumusta jännittää joka kerta sitä, miten reissun alussa rinkan kantaminen onnistuu, vaikka en ole kärsinyt kuin lievistä selkävaivoista.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Eräpentti
05.10.2014 12:20
Vieras

^ Harjoittelin kantamista useamman vuoden siten, että kuljettelin ulkona poikaa reppuselässä puistoon, kauppaan, jne. Nykyään tuo painaa vajaat 30 kiloa, ja vuosien kantotreenit ovat tehneet taakasta kevyen.

Ainoa on, etten malta ihan hirveästi kuljetella jälkikasvua sen vuoksi, että lapsi tarvitsee omaa liikuntaa. Olen rajoittanut kannon siihen, että poika pääsee kerran päivässä kulkemaan yhden tietyn reitin (n. 300 m.) isän kyydissä. Loput pitää kulkea itse.

Anyhow, rinkka ei juuri tunnu painavan mitään tämän useamman vuoden kuljetustoittumuksen vuoksi. Ja siis meillä ei ole autoa eikä polkupyöräkärryä, eli jos ei pitkiä matkoja liikuta bussilla, niin sitten olen napannut mukelon selkään ja pistänyt vauhdilla eteenpäin. Aiemmin siis pitkiäkin matkoja.

Nykyään raskainta on se viisivuotiaan hidas kävelytahti. Ei millään malttaisi mennä etanavauhtia.

... tämä varmana menee yksiin se Korpijaakon toisessa säikeessä esittämän toteamuksen kanssa edeltä, jonka mukaan fyysinen työskentely auttaa vaellusharrastukseen.

Nuorempana olin itse asiassa vuosia täysin liikunnaton. Muistan että siinä vaiheessa tuntui inhottavalta istua esimerkiksi tupapöydän ääessä, kun penkissä ei ollut selkänojaa. Rasitti selkää. Säikeen teemasta tuli mieleen.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Umpihanki
05.10.2014 16:10

Eräpentti kirjoitti:

Nykyään raskainta on se viisivuotiaan hidas kävelytahti. Ei millään malttaisi mennä etanavauhtia.

On se monelle muullekin vaikeaa kulkea etananvauhtia. Tuo on hyvää treeniä, jos aikomuksena on olla luonnossa. Siis olla eikä kulkea. Vähäiset hitaat siirtymät sallittakoon. Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

TREKKING
05.10.2014 16:16

Kukalie kirjoitti:
Täyteen pakatun rinkan ensimmäinen selkään nosto lienee ollut jännittävä hetki. Minulla ainakin on ollut taipumusta jännittää joka kerta sitä, miten reissun alussa rinkan kantaminen onnistuu, vaikka en ole kärsinyt kuin lievistä selkävaivoista.

Oikeastaan ei niin paljon kuin äkikseltään tuntuisi, koska rinkka painaa niin vähän että lantiovyön kiristyksen jälkeen selälle ei jää enää juuri mitään. Siihen vielä sauvat tueksi niin "eipä tunnu enää missään".
No, ainakin vähän kuitenkin mietitytti joskus, vaan eipä normaalia suurempia ongelmia onneksi tullut. Smile

TREKKING
05.10.2014 16:27

Eräpentti kirjoitti:

... tämä varmana menee yksiin se Korpijaakon toisessa säikeessä esittämän toteamuksen kanssa edeltä, jonka mukaan fyysinen työskentely auttaa vaellusharrastukseen.

Nuorempana olin itse asiassa vuosia täysin liikunnaton. Muistan että siinä vaiheessa tuntui inhottavalta istua esimerkiksi tupapöydän ääessä, kun penkissä ei ollut selkänojaa. Rasitti selkää. Säikeen teemasta tuli mieleen.

Pitkän rupeaman raskaassa ruumillisessa työssä tehneenä voin allekirjoittaa tuon.
Työaikana ei juurikaan tarvinnut treenailla vaelluksillekaan, rinkkakin painoi silloin pahimmillaan 25 kiloa.

Nuorena etenkin on usein paljon tärkeämpääkin tekemistä, kuin juoksennella tyhjän perässä.

Eräpentti
05.10.2014 18:40
Vieras

TREKKING kirjoitti:
Nuorena etenkin on usein paljon tärkeämpääkin tekemistä, kuin juoksennella tyhjän perässä.

Nuorena ei ollut koskaan aikaa vaeltaa tyhjän perässä -- aina takakireästi suorittamassa jotakin --, mutta kolmenkympin jälkeen valaistuin. Lenkkeilyssä on jotain samaa. Se hölköttely on luksusta, samoin kuin hiihtoretket ja meloskelu. Aikaa "ei-mihinkään".
 Sivun alkuun

Korvapuoli
06.10.2014 18:36

TREKKING kirjoitti:

Pitkän rupeaman raskaassa ruumillisessa työssä tehneenä voin allekirjoittaa tuon.
Työaikana ei juurikaan tarvinnut treenailla vaelluksillekaan, rinkkakin painoi silloin pahimmillaan 25 kiloa.

Eipä ole tullut viime vuosina treenailtua vaellukselle, vaikka rinkan paino senkun lisääntyy.
Kolmosella on lukema alkanut reilut viisi vuotta ja oma paino alkaa viitosella useimmiten.
En minä tuota muuten kertoisi, mutta kun kaksiviitosta pidetään kovinkin pahana painona.
Tietenkin aina mukavampaa, kun ei olisi rinkkaa selässä ollenkaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Eräpentti
06.10.2014 19:22
Vieras

Korvapuoli kirjoitti:
Kolmosella on lukema alkanut reilut viisi vuotta ja oma paino alkaa viitosella useimmiten. En minä tuota muuten kertoisi, mutta kun kaksiviitosta pidetään kovinkin pahana painona.

Aika dramaattinen painosuhde Shocked Ettet tarkoita, että painat viittäsataa kiloa -- mikä on aika passeli koko ratsuhevoselle.

Just tulin pihalta lapsen kanssa kävelyltä -- nolla metriä repparissa. Nyt alkaa vaelluksen alamäki. Voi näitä uhrauksia jälkikasvun eteen Rolling Eyes
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Me-Pa-Py vaellusta EKK-puistossa Kaappi Muu Suomi 0 27.06.2018 12:19 Katso viimeisin viesti
Gore-kengän toinen elämä? mkalima Kesävaellusvarusteet 26 01.10.2014 22:31 Katso viimeisin viesti
Treeniohjelma vaellusta varten? Eräpentti Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 81 28.09.2014 21:36 Katso viimeisin viesti
Vaellusta Alpeilla/Dolomiiteilla reif Muu maailma 14 28.12.2012 0:27 Katso viimeisin viesti
Myydään toinen näistä talvimakuupusse... Christal Talvivaellusvarusteet 1 02.11.2012 15:52 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: