Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut lajit Kokemuksia jahtimailta ja metsästysretkiltä
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 82, 83, 84  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
22.11.2013 23:04

Tallakin lailla voi valttaa asehihnan puristumisen niskaa vasten
http://www.urbanertslings.com/duswciwibr4.html
taytyy toki kuvitella senverran, etta kuvassa on rinkan viilekkeet ja lannevyo.

Tietysti jos pitkan piipun vuoksi pitaa nostaa kovin ylos, niin seuraavaksi saa aseen perasta jossain vahan nopeammassa kaanteessa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
22.11.2013 23:16

Minä en tykkää asetta selässä edes kantaa. Haulikossa ei ole edes hihnaa. Kahta asetta en myöskään tykkää raahata, joten rihlakko on hankntalistalla.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Resupekka
23.11.2013 9:12

laphilainen kirjoitti:
Itse harrastan "vaellusmetsästystä", ja en näe tässä ongelmaa. Eli normaali asehihna niskan taakse ja se tulee osittain kummankin olkapään kautta. Kädet voi levätä aseen päällä. Tämä siis silloin kuin aseella ei tarvitse nopeasti ampua....

Noinhan se aika usein itselläkin menee. Olen kuitenkin jotenkin kranttu kaikelle niskaan/kaulalle kohdistuvalle paineelle oli se sitten ase, kamera, kiikari tms. Siksi olen viritellyt nuita systeemejä, joissa painon saa kohdistettua olkapäille.
 Sivun alkuun

murku
23.11.2013 11:33

Eilinen päivä oli pyhitetty jänisjahdille.Aivan ihanteelliset mehtuuolot:Lunta maassa muutama sentti ja sumuinen tyyni nollakeli.Rusakoita ei löytynyt,mutta metsäjäniskin oli liikkunut.Koira sai hyvin jänikset ylös ja ja ajotkin sujuivat,kaksi kaatoakin saatiin.Teeret lentelivät sumussa aivan kesyinä.Olisko niillä ollut tiedossa ,että vaara on ohi koska linnunmetsästys on päättynyt tältä vuodelta.Kaikenkaikkiaan hieno päivä,on se tämä metsästyskin aika viehättävä harrastus.

Aloita jälkiruuasta,elämä on epävarma.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
23.11.2013 14:08

kaurisjahdin merkeissä meni tämä päivä. Lunta on muutama sentti. Hienoa, vaikka ei saalista tullutkaan. Se on tavallinen tarina tänä syksynä.

Korjaus: tulihan loukusta yksi lihava supi talven alta pois. Very Happy

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Sherpa
27.11.2013 19:35

Koko syksyn olen kulkenut nyt 9kk vanhan Norjan Harmaan kanssa metsissä ja viikko sitten lähti ensi kertaa hirvien perään. Meni vajaan 2 kilometriä ennenkuin kääntyi takaisin. Tänään sitten haukkui ensimmäistä kertaa, kolme n. 10min jaksoa. Kahden jakson jälkeen kävi taas luonani ja kun lähti hirville takaisin, ajattelin ahneuksissani kiertää eteen ja posauttaa. no enhän minä sinne ehtinyt kun koira lähti jälleen ottamaan yhteyttä, ja kun olin liikkunut niin paljon, meni liikaa aikaa ennenkuin se löysi minut ja hirvet karkasivat! Meni sitten vielä perään pari kilometriä muttei tavoittanut. Yritystä oli, kummallakin.
 Sivun alkuun

Kaarle Suurehko
27.11.2013 19:54

^Norjan hirveä harmikoira.
 Sivun alkuun

rautu
27.11.2013 20:35

Sherpan koira antoi hyvät merkit. Kyllä se siitä syttyy. Tälläisen tapauksen jälkeen kaveri piti aloittelevalla koirallaan pari viikkoa taukoa, että koira saa mutustella asiaa.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Sherpa
27.11.2013 22:13

Kyllä siinä pentukoiralla on mutustelemista: Todennäköisesti näki ensi kertaa hirviä, useamman kerralla, metsän kätköissä isoja elukoita joita veri vetää haukkumaan!
 Sivun alkuun

Resupekka
27.11.2013 22:23

Tässä omalla tilalla kulkee kauriita säännöllisiä reittejä pitkin. Varhain aamulla niitä näkee usein tuvan ikkunasta. Pyypariskunta asuu ihan pihapiirissä (toki metsästysaika onkin päättynyt).

Olen kuitenkin päättänyt rauhoittaa nämä yhteiset tantereet kissoja lukuunottamatta.
 Sivun alkuun

Pekka
28.11.2013 8:13

Sherpa kirjoitti:
Koko syksyn olen kulkenut nyt 9kk vanhan Norjan Harmaan kanssa metsissä ja viikko sitten lähti ensi kertaa hirvien perään. Meni vajaan 2 kilometriä ennenkuin kääntyi takaisin. Tänään sitten haukkui ensimmäistä kertaa, kolme n. 10min jaksoa. Kahden jakson jälkeen kävi taas luonani ja kun lähti hirville takaisin, ajattelin ahneuksissani kiertää eteen ja posauttaa. no enhän minä sinne ehtinyt kun koira lähti jälleen ottamaan yhteyttä, ja kun olin liikkunut niin paljon, meni liikaa aikaa ennenkuin se löysi minut ja hirvet karkasivat! Meni sitten vielä perään pari kilometriä muttei tavoittanut. Yritystä oli, kummallakin.

Elät koirasi kanssa hienoja hetkiä! Kyllä se siitä.

Pekka
28.11.2013 8:15

Resupekka kirjoitti:
Tässä omalla tilalla kulkee kauriita säännöllisiä reittejä pitkin. Varhain aamulla niitä näkee usein tuvan ikkunasta. Pyypariskunta asuu ihan pihapiirissä (toki metsästysaika onkin päättynyt).

Olen kuitenkin päättänyt rauhoittaa nämä yhteiset tantereet kissoja lukuunottamatta.

Juurikin noin. Kissa ei kuulu Suomen luontoon.

rautu
28.11.2013 8:32

Resupekka kirjoitti:

Kämppätontilla asustelee pyy,teeri, orava ja jänis. Lauantaina tsekkaan riistakameran, että olisiko nuolukivi ja ruokinta-automaatti tuonut lisää asukkaita. Kuka sitä nyt naapuriaan ampumaan. Paitsi ehkä sen mustasrastaan, joka keväällä huutaa koko yön ja pitää hereillä.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

sahamies
28.11.2013 8:37

Jahas, uutta provoa peliin, nyt raudun toimesta. Smile

Siis jos ampuu rauhoitetun mustarastaan, niin yhtälailla voi ampua sudenkin. Kun se ei mua miellytä?
Mikä erottaa ne toisistaan on tietysti vain korvaussumma jonka joutuu maksamaan mahdollisesti kiinni jäätyään, 34 euroa tai 7000 euroa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

rautu
28.11.2013 9:46

Siirretty kommentointiketjuun...

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 82, 83, 84  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kokemuksia Seabirdin kajakeista? Mikko Kallionsivu Kesävaellusvarusteet 4 24.04.2019 14:44 Katso viimeisin viesti
Korsikasta kokemuksia - kuvat ja video Mummis Muu maailma 5 11.02.2019 17:38 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia Fischerin E99 Easy Skineistä? Resupekka Talvivaellusvarusteet 10 19.03.2018 17:48 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia vaelluskengistä pikkupakka... make13 Talvivaellusvarusteet 20 09.12.2017 17:00 Katso viimeisin viesti
FinnRover Loue M94 - kokemuksia? pasirajal Kesävaellusvarusteet 2 23.08.2017 7:07 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 12 Yht. 84
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 82, 83, 84  Seuraava
Siirry: