Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut lajit Metsästys on **** harrastus
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Seuraava

Suhtautumisesi metsästykseen
Metsästys on suosikkiharrastukseni
29%
 29%  [ 64 ]
Metsästän satunnaisesti
12%
 12%  [ 28 ]
Olen joskus metsästänyt, mutta en enää
10%
 10%  [ 23 ]
En metsästä, muut saavat puolestani metsästää
37%
 37%  [ 81 ]
En ymmärrä metsästämistä
5%
 5%  [ 13 ]
Vihaan metsästämistä ja metsästäjiä
3%
 3%  [ 8 ]
Ääniä yhteensä : 217
      Sivun alkuun  

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
reikäteltassataas
12.12.2011 5:05

Tämä äänestys ei kyllä anna mitään vaihtoehtoa olla kriittinen metsästykselle, "en ymmärrä mitään" ja "vihaan kaikkia" ei ole oikeita vaihtoehtoja.
Yhtä hyvin ensimmäiset vaihtoehdot voisi olla "rakastan metsästystä ja haluan ampua kaikki metsän eläimet" ja toinen vaihtoehto olisi "en ymmärrä ollenkaan että joku haluaa jotenkin rajoittaa metsästystä".
Vargin kuva pisti miettimään, tämä oli oikeasti ihan perseestä koko äänestys. Confused
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

josipape
31.12.2011 22:00

Piti tuossa keväällä lähteä kiskomaan pulkkaa tuolta naapurista tuonne toiseen naapuriin Surprised

http://www.kainuunsanomat.fi/Ulkomaat/1194712543665/artikkeli/oikeus+vapautti+hiihtajan+ampuneen+metsastajan+ruotsissa.html
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

jänkäjussi
29.02.2012 0:22

60- luvulla oltiin Tervolankairoilla jänisjahdissa ja
ammuin jäniksen. Minua vanhempi mies suolist elikon ja
piilotti suolet kivenalle, ettei koira niitä syö, olivat jonkun
suoliloisen saastuttamat Embarassed
Ajattelin silloin näin, etttä jos jänistä ei saa koirakaan
syödä, en syö minäkään. En ole enempi jänisjahdissa käymyt. Twisted Evil
Muutama vuosi sitten olin Kiimingissä lintujahdissa
löysin latvassa istuvan ukkometson. Cool
Pojan uusella kiikarikivärillä sitä tuelta tähtäilin.
Ajattelin, kun kiikarinläpi kattelin tuota, komia elukka,
paskat pitäköön henkensä en ammu, ei minulla niin ruuasta vielä
puutetta ole. Shocked
Sieltä minä tuon metsoni kyllä löydän, jos tarvetta on, kulkiessani
suunnilleen samoiltaseuduin se on ryskyen noussut lentoon... Surprised
Hengissä on minun metso, siittää kanalaumansa ja
kasvaa isommaksi. Shocked
80- luvun lopulla kuuluin hirviporukkaan ja olempa päässyt
kaksi sarvipäätä kaatamaankin.
Talon rakennus ja kolmivuorotyö lopetti tuon harrasratuksen.
Sitten kun oikein tekee mieli paukutella, meitä kertyy lauma vanhoja ukkoja ja
mennään radalle, se on ryskettä. Shocked
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Jii.Pee
29.02.2012 1:02

tyy kirjoitti:
Ostin juuri hirven jauhelihaa 14.90 kilo. Ei sillä hintaa kannata itse metsästää.

On mulla vielä haulikko, vieläköhön tuon joku huolisi. 25 vuoteen ei ole laukaistu.

Ööö.. Metsästyksestä maksetaan. Se on harrastus.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Metsohaukku
30.06.2012 10:35

Jännä keskustelu.
Minulle tämä harrastus on tärkein harrastus. Ajattelen sitä aina ja harrastan sitä aina, kun se on mahdollista.

Pääsääntöisesti harrastan suomenpystykorvalla metsästämistä, kävelen päivän rihlakko olalla ja reppu selässä ja koira haukkuu riistan ja minä yhteistyön tuloksena korjaan riistan mahdollisesti talteen. Perinteisesti aloitan pystykorvametsästyksen 20.elokuta ja lopetan maaliskuun viimeinen päivä.
Harrastan kaikkea muutakin metsästystä niinä päivinä, kun ei voi mennä pystarin kanssa metsään. Koira, kun ei valitettavsati jaksa juosta metässä väsymättä joka päivä.

Minulla asiaan ei liity mitenkään eritysesti mitään ihmeempiä ajatuksia eläimen tappamiseen liittyen, olen kasvanut pikku pojasta asti tehden tätä. Kotieläimiä on lopetettu ja laitettu ruuaksi samoin, kuin riistaa on laitettu ruuaksi. Tämä on minulle ollut aika luonnollinen juttu.
Toki, mikäli metson tiputtaminen pystykorvan haukkuun ei saa sykettä nousemaan, niin on aika lopettaa metsästys.

Metsästystä ajattelen viettinä, joka osalla ihmisiä on ja mikä osalla puuttuu. Aikojen alussa kai tämä vietti on pitänyt olla kutakuinkin kaikissa, tai eihän tässä oltais? Ihminen on tarvinnut lihaa ja turkkeja selviytyäkseen kylmistä kausista.

Veikkaan, että metsästyksestä tullaan tulevaisuudessä käymään vielä kovempia keskusteluja, sen tarpeellisuudesta. Briteissä kuulemma ei haluta luita jättää broileriin muistuttamaan lapsia, että kyseessä on ollut joskus elävä olento. Liha on vain hyvälle maistuva annos, tä?

Metsästys on valinta siinä missä mikä tahansa muukin harrastus ja sitä tulee kritisoida ja pitää silmällä samalla tavalla, kuin muitakin harrastuksia, pysyy ihmiset ruodussa.

Riistan hoidosta vielä, että sitä on tehty myös aikalailla aina, ei vain ihan, niinkuin me sitä perinteisesti mielletään. Metsästyksellä elävä, metsästi aina alueellaan muutaman vuoden ja siirtyi sitten seuraavalle alueelle. Sama metsästäjä liikkui siten neljän pisteen alueella palaten samalle alueelle, josta aloitti, jolloin sen alueen kanta oli palautunut normaalitilaan. Tätä tehtiin x-kokoisella alueella niin kauan, kuin se oli kohtuudella elämisen kannalta vaivan arvoista. Pois hyvältä alueelta, kait ei ole tarvinnut lähteä, kuin jonkin mullistuksen seurauksena, joka on laskenut riistakantoja alueelta.
Nykyään kun ihminen on aika liikkuvaa sorttia ja tämmöistä alueajatusta ei voi suorittaa, niin homma on hoidettava toisin.

Odotan innolla tulevaa metsästyskautta. Riistakannat vaikuttaa vahvalta. Ajattelin, että tänä syksynä olen mahdollisimman paljon öitä metsässä ja varustusta olen päivittänyt pitkiä kävelypäiviä ajatelleen. Työnteon heitän pois viimeistään elokuun 19 päivä ja sitten metsästetään vaikka maaliskuun loppuun asti, joka päivä, jos mahdollista.

Tämä on hyvä keskustelu, niin tiedetään mitä ei-metsätystä harrastavat on mieltä meidän touhusta, ja voidaan ehkä vähän puolustella tekojamme ja selittää mikä meitä ajaa tekemään sitä mitä me tehdään.

Minulle tämä on parasta ja saan toteuttaa, mitä minä ajattelen niin semmoista aika alkukantaista viettiä, joka minua luonnossa vie.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
30.06.2012 14:12
Vieras

Metsästyshän on hyvä ja perinteinen harrastus. Mutta maailman muuttuessa on hyvä kyseenalaistaa myös tämä. Jos ei muuten, niin ajatuskokeena.

Mikään kun ei ole kuitenkaan enää 7 miljardin ihmisolennon maailmassa yksinkertaista.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

sakarius
24.08.2012 22:00

Tänään aamulla kuulin syksyn ensimmäisen kerran teerien kujerruksen. Aistit virittyivät heti pyyntiasentoon. Syyskuun kymmenenteen ei ole enää pitkä aika. Karjat ovat parin viime vuoden aikana kasvaneet mahtaviksi. Kylmän ja sateisen kesän vuoksi voi tulla vielä pettymyskin. Jos ei ole verotettavaa, riittää kun ihailee suon laidassa auringon nousun aikaan ukkoteerien tappelua. Metsästys ei ole pelkkää tappamista ja ampumista. Se tunne ja tarve on joku kumma jäänne historian pyyntikaudelta. Pakko päästä erälle. Muut vuodenajat on mukava vetää ahkiota, kantaa rinkkaa tai soutaa uistinta veneen perässä, mutta syys-lokakuussa vietti vetää tähyilemään suhisevia teerikukkoja Napialan reppu selässä ja drillinki sylissä. Näin meillä, isältä opittuna, ja pojat perässä.

laphilainen
25.08.2012 8:02

Juuri kävin rajan toisella puolella suomenpystykorvan kanssa parin tunnin lenkin. Haukkuja ei saatu eikä juuri lintujaankaan näkynyt, mutta komea aamu kertakaikkiaan. Tästä se eräsyksy alkaa, tavoitteena viettää monta yötä tulilla pystärin kanssa, nauttia hiljaisista ja rauhallisista syksyilloista tulta tuijotellen ja rapsutella pikinokkaa korvan juuresta.
Ovat vaan rajoittamassa Pohjois-Lapin pyyntiaikaa kohtuttoman paljon Evil or Very Mad .

Viimeinen muokkaaja, laphilainen pvm 26.08.2012 14:59, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun

persammuttu karhu
25.08.2012 17:50

Metsästys oli elossapysymiskeino, nykyään pätemiskeino.
 Sivun alkuun

poju
08.09.2012 9:04

Minullekkin metsästys on yksi tärkeimpiä harrastuksia tässäkin keskustelussa on tullut viestiä että metsästys täytyisi lopettaa! ajatelkaapa asiaa pitkällä aikavälillä. Hirvikolarit moninkertaistuisivat yms.. Sadan vuoden päästä suomi olisi ilman metsästystä varsinainen eläintarha! Että siinä metsästyksen vastustajille! Very Happy Ja on metsästyksessä muutakin kuin "räiskiminen" jännitys,mielerauha ja todellista irtautumista arjesta! Smile
 Sivun alkuun

poju
08.09.2012 9:06

Minullekkin metsästys on yksi tärkeimpiä harrastuksia tässäkin keskustelussa on tullut viestiä että metsästys täytyisi lopettaa! ajatelkaapa asiaa pitkällä aikavälillä. Hirvikolarit moninkertaistuisivat yms.. Sadan vuoden päästä suomi olisi ilman metsästystä varsinainen eläintarha! Että siinä metsästyksen vastustajille! Very Happy Ja on metsästyksessä muutakin kuin "räiskiminen" jännitys,mielerauha ja todellista irtautumista arjesta! Smile
 Sivun alkuun

sallatuulia
08.09.2012 9:09

persammuttu karhu kirjoitti:

Näinkö... Question No sithän miunkin pitää aloittaa metsästys. Laughing

Kyllä minä kannatan metsästystä lämpimästi kun se tapahtuu niin, että ammutut eläimet syödään eikä metsästetä ns. huvikseen.

Voisin oikeasti itekin hankkia luvan ja aseen, sitä haluaisinkin. Ja molemmat asiat ovat ihan käden ulottuvilla.

Vaan eipä riitä aika, jospa vaan keskityn sukkien kutomiseen ja ruisleivän leipomiseen nyt ja...aloitan sen metsästyksen vaikka ensi syksynä tai sitä seuraavana tai...
 Sivun alkuun

Lunkentus
08.09.2012 17:05

sallatuulia kirjoitti:
persammuttu karhu kirjoitti:

Näinkö... Question No sithän miunkin pitää aloittaa metsästys. Laughing

Tuo persammuttu karhu on jo ammuttu ja se ehkä pääsi trollien taivaaseen - tai sinnepäin.
 Sivun alkuun

murku
08.09.2012 17:48

Syksyn ensimmäinen päiväretki ase mukana,jänekset oli viisaampia.Saaliiksi kuitenkin sieniä ja mukavia luontoelämyksiä.Ensiviikolla uudestaan,silloin voi reppuun tavoitella jo metsälintujakin.

Aloita jälkiruuasta,elämä on epävarma.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

sallatuulia
08.09.2012 21:18

Mari Kiviniemen lausahdus tämän päivän lehdessä:

"Harrastan metsästystä, koska se on siitä kiva harrastus, ettei kukaan kysele ansioita tai titteleitä. Ainoastaan mitä sait saaliiksi".
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Jämäkät metsästys / vaelluskengät kilpis72 Ostetaan ja Myydään 0 02.02.2017 7:21 Katso viimeisin viesti
Loppukesän vaellus/metsästys/kalastus... hautami Lappi 16 02.06.2010 11:51 Katso viimeisin viesti
Metsästys Lapissa Roki Muut lajit 21 14.08.2008 18:42 Katso viimeisin viesti
Rakkain harrastus boueme Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 27 08.03.2008 1:50 Katso viimeisin viesti
"Oikea metsästys" Eräkulkuri Muut lajit 54 31.10.2007 18:04 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 17 Yht. 28
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Seuraava
Siirry: