Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Saariselkä 2011
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Siilinkari
06.06.2011 22:01

Näyttää todellakin otollisilta ilmoilta hyönteisten kehittyä. Ehkä parempi miettiä vielä pohjoisempia paikkoja.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Orion
07.06.2011 17:09

Hei kaikki!

Uusi jäsen ilmoittautuu, elvyttelen Lappi-reissujani uudelleen henkiin, joten olen lukenut kirjoituksia ja kokemuksia täällä jo jonkin aikaa. Hyvä foorumi, täältä saa paljon hyviä vinkkejä!

Olen viimeksi käynyt Kemijärveä pohjoisemmassa joskus teini-iässäni 1980-luvun loppupuoliskolla, mm. Karhunkierros ja Saanan/ Kilpisjärven ympäristöt. Nyt olisi tarkoitus lähteä juhannusviikolla muutaman päivän rauhalliselle yksinvaellukselle tuonne UKK-puistoon, reittinä karkeasti Saariselkä-Sokosti-Rajajooseppi.

Hieman jännityksellä kasailen varusteita, ja vähän vielä pähkäilen tuon majoituksen ja hyttyssuojautumisen suhteen. Eniten mietityttää hyttystilanne, kun en ole koskaan sietänyt itikoiden runsautta kovin hyvin, eli aikaisemmista viesteistä päätellen, jos Lapissa on runsaasti hyttysiä se lienee yhtäkuin hirvittävästi näin etelämaalaisen näkökulmasta. Taidan pakata mukaan vuolaasti tuota ohvia, dödöä yms. karkotteita.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Korvapuoli
07.06.2011 19:28

En ole hyttysaikaan lapissa ollut, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että ensi viikonlopusta eteenpäin olen. On minua ötökät täällä etelämmässä joskus häirinneet. Ei kuitenkaan vielä tänä kesänä, vaikka metsäpoluilla kuljeskelen harva se päivä. Nyt on alkanut pelottamaan, kun kokeneet itsensä savustelijat vaihtavat vaellusmaita sen mukaan missä uskoo vähiten hyttysiä olevan. Mitä joudun kokemaan? Onko sieraimet, nenä, suu ja korvat täynnä siivekkäitä? Osa tietysti tunkenut nahan läpi, mutta se kuuluukin asiaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

jukkis33
12.06.2011 13:15

Lähdin Raja-Joosepista pe 3.3 ja siellä oli jo silloin hyttysiä aika paljon. Etelään mentäessä tuntureilla ei ollut, mutta helteiden alettua ilmaantui niitä joka paikkaan. Pe 10.6 kun olin Rautulammella, niin rannassa kuului vain vahvistettua ininää ja taivas oli mustana hyttysistä.

Ei ne tunturissa kulkiessa häirtise, koska tuuli pitää ne loitolla, mutta illalla metsikössä niitä on kyllä paljon.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mr_C
12.06.2011 21:21

jukkis33 kirjoitti:
Lähdin Raja-Joosepista pe 3.3 ja siellä oli jo silloin hyttysiä aika paljon. Etelään mentäessä tuntureilla ei ollut, mutta helteiden alettua ilmaantui niitä joka paikkaan. Pe 10.6 kun olin Rautulammella, niin rannassa kuului vain vahvistettua ininää ja taivas oli mustana hyttysistä.

Tuota voi sanoa jo pitkäksi reissuksi Cool
 Sivun alkuun

hannes
13.06.2011 4:34

Mr_C kirjoitti:
jukkis33 kirjoitti:

..ja ilmastonmuutos edennyt suurin harppauksin.. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: on siellä niitä
ville s
13.06.2011 21:29

Retkeilin Kemihaaran ja Anterinmukan välillä viime viikolla. Kuten Lapin kansassakin kirjoitettiin, tämä ötökkäkanta tuskin on vielä pääjoukko, mutta monin paikoin hyttysiä oli runsaasti, häiritsevästi. Nythän viileät yöt niitä taas rajoittavat. Joka tapauksessa kevät, kesä ja itikat olivat selvästi etuajassa. Lähdin esim. Anterinmukasta yötä vasten kohti Kuusikurua, ja huitaisin aika vauhtia Lokan Alen muurivaaralle, Siliäselälle ja Vesilintupoikain sivuitse Kuusikuruun. En missään vaiheessa päässyt eroon tiheästä hyttysparvesta, joka mukaani tarttui Anterista. Aamulla vedin joukkoni jälleen Peuraselkään ja Keskipakoille.. No, päiväsaikaan ylätunturissa oli kyllä vähemmän inisijöitä kuin tuona yönä.
 Sivun alkuun

jukkis33
14.06.2011 11:08

hannes kirjoitti:
Mr_C kirjoitti:
jukkis33 kirjoitti:

Joo... siis lähdin pe 3.6 ja viikon olin. Oli hyttysiä jo sillon 3.6 eli nyt on vielä enemmän....
 Sivun alkuun

hannes
14.06.2011 13:36

jukkis33 kirjoitti:
hannes kirjoitti:
Mr_C kirjoitti:
jukkis33 kirjoitti:

Joo... siis lähdin pe 3.6 ja viikon olin. Oli hyttysiä jo sillon 3.6 eli nyt on vielä enemmän....

Kyllä me se arvattiin - tilaisuus oli vaan liian herkullinen Very Happy
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Sauna tai suihku?
Orion
14.06.2011 15:36

Tämmöinenkin ensikertalaisen kysymys: Onko Saariselän kylässä tai lähistöllä millaista sauna- tai suihkumahdollisuutta peseytyäkseen reissun jäljiltä?
 Sivun alkuun

Virsu
14.06.2011 16:06

Näin äkkiä tulee mieleen ainakin Saariselältä Holiday Club -kylpylä, Kiilopään puolelta Suomen Ladun retkeilykeskus, ja Kakslauttasen suunnalla Tievatupa. Aukioloista ja hinnoista kannattaa kysyä etukäteen.
 Sivun alkuun

Siilinkari
14.06.2011 16:40

Saariselän Panimolta kannattaa kanssa kysyä. Olen niin monta kertaa tuosta Panimosta maininnut, että kohta varmaan joku rupeaa epäilemään mainostajaksi.
 Sivun alkuun

Sokosti Suomujoki
14.06.2011 21:42

Olen käyttänyt Panimoa ja Suomen Latu Kiilopäätä (kauhea tämä näiden uusi nimi tuolle mestalle).

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

Orion
15.06.2011 5:42

Kiitokset teille, Virsu, Siilinkari ja SokostiSuomujoki! Enköhän jotain peseytymis- ym. virkistäytymispaikkaa jostain näiden joukosta löydä; Panimo kuulostaa aika houkuttelevalta. Paikan päällä se todetaan, muutoin sitten vain seuraavaan kohteeseen...
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Räkkä
myhi
21.06.2011 17:48

Joskus 90-luvun puolivälissä lähdettiin Kiilopäältä noin viikon patikalle. Taisi olla heinäkuuta. Toisena päivänä keli muuttui kosteaksi ja lämpöä n.22 astetta. Itikka"lennostot" iski todella kovaa kiinni. Käveltiin hikisinä kolme-neljä tuntia tauotta sadevausteet päällä. Liikkeellä ollessa pärjäsi jotekin hyttysten kanssa. Kun erehtyi pysähtymään, iski satapäinen parvi välittömästi kimppuun. Reissu kutistui kolme päiväiseksi, hyttysistä johtuen. Ikimuistoinen reissu... Offia oli matkassa, mutta huuhtoutui sateen mukana iholta pois.

Savottakahvilan majoituksessa Laanilassa olen yöpynyt ja saunaan on päässyt sielläkin. Panimo myös hyvä paikka.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
*Heitetty roskiin*A: Retki-lehtiä vuo... ts Ostetaan ja Myydään 0 02.07.2018 19:58 Katso viimeisin viesti
Saariselkä-hammastunturi-ivalojoki-re... Daddy Lappi 13 28.05.2017 18:09 Katso viimeisin viesti
Saariselkä Aittajärveltä 11.-16.9.2016 Louestaja Kuvagalleria 6 21.09.2016 22:39 Katso viimeisin viesti
Video Saariselkä 1969 dailymail Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 4 28.04.2015 13:16 Katso viimeisin viesti
Keimiö-Jeris-Pallas-Särki ja Saarisel... tekstiiliurheilija Kuvagalleria 13 28.08.2014 9:52 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 9
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Siirry: