Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet out-zone pakkaspussi kärkkäiseltä
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: out-zone pakkaspussi kärkkäiseltä
K.A Nootti
28.02.2011 17:57

Näitä untuvapusseja saa kärkkäiseltä, lupaavat jopa -30/-37 ext rajoja.
Onko kennelläkään kokemusta, kuinka oikeesti toimivat talvikäytössä yksin tai sisäpussina tuplapussi systeemissä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tapsa123
20.03.2011 9:39

Ei käyttökokemusta, mutta kävin ohimennen Lahden Kärkkäisellä hiplaamassa outzoneja. Hyllyssä oli kahta mallia out-zone -untuvapussia, 99,- maksavalle luvattiin -37, 89,- hintaiselle -25. Tuoteselostelappusessa sitten mainittiin että -37 asteen pussissa olisi kilo untuvaa, kokonaispaino 1,7 kiloa. Sitten taas -25 asteen pussissa olisikin 1,5 kiloa täytettä, kokonaispaino 2,2 kiloa. Hmm.... Halvemman pussin suojapussissa taasen oli ilmoitettu suositelluksi käyttölämpötilaksi +5 - -25, comfort maximum -15, lower comfort zone -25 ja vielä extreme survival -37. Vielä vakuutetaan suositusten olevan puolueettoman tahon testaamia EN 13537 mukaan.

Itse en kyllä lähtisi mielelläni kokeilemaan tuota extreme survival -tilannetta....

Näiden out-zone -merkillä myytävien lisäksi olisi ollut sniper camo -pussia jossa täytettä oli huomattavasti enemmän. Hintaa 159,-, tarkastelu jäi vähemmälle kun en ollut varsinasta talvipussia vailla.

Että tällaista tavaraa myynnissä. Varsinkin se 1,5 kilon untuvilla täytetty vaikutti asialliselta hintaansa nähden, myymälässä tarkasteltuna.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Thymallus
21.03.2011 8:51

Noin kuukausi sitten oli Kärkkäisellä Out-zone -37 makuupussi tarjouksessa 49 eurolla. Oli pakko ostaa. En itse lähtisi pelkästää tuolla "oikealle" talvivaelluksella. Itse ajattelin käyttää sitä syksyllä, kun yöt menevät jo hieman pakkasen puolelle. Kylmemmällä kelillä käytän sitä ulkopussina Joutsenen kasisatasen päällä.
 Sivun alkuun

K.A Nootti
21.03.2011 12:53

Pitääpä, katsella vielä vaihtoehtoja, itselle talvipussi systeemi on koossa piakkoin. Kaverille, pitäisi joku vastaava löytää ja mieluusti sellanen, jossa en sitä palelluta. Kaikilla reissuihin lähtevillä kavereilla ei ole kiinnostusta laittaa varusteita alkuunkaan ja retki sana johtaa useimmiten kysymykseen ja vastauksiin: "Onks sielä ötököitä?, jos on, mä en tuu. Ja syksyllä mä en ainakaan yövy pakkasella teltassa, vaikka mitä sanoisit." Ja just, kun olen kertonut, että on minullakin sellainen hyttyslippis....

Hohhoijjaa Laughing

Omat varusteet laitan kahdelle, jos ei muille, niin ainakin isälle ja itselleni.
 Sivun alkuun

little brother
30.03.2011 17:49

Itse kun katselin outzone pussia, niin laatu vaikutti ihan kelvottomalta. Pussi oli todella luirun oloinen pakkaspussiksi, eli näytti lähinnä Bilteman kuipussille, tosin kuin monet muut saman untuvamäärän omaavat pussit. Untuvaa oli vähän siellä sun täällä ja paljon kohtia, jossa pääli ja sisäkangas vastakkain. Saumat hepposia ja huonoa ompelujälkeä. Makuupussin sisään kun kurkkas, niin oli valkosenaan untuvaa ja höyhentä, eli ei pysy kankaiden sisällä. Että sellasta.

Kärkkäisen Anar Gaissa tosin näytti ihan eriluokan pussilta. Eli oli todella ilmava ja sen oloinen hypistellessä, että sillä pärjää kylmässäkin. Hintaa 149€ eli halpa untuvapussi.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: