Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Kanootin matkavauhdista
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kanootin matkavauhdista
Luiro
07.09.2010 16:23

Pari aloittelijaa olisi lähdössä kanootilla Jeesiöjokea pitkin Sodankylään (myötävirtaan Very Happy ).
Perusajatus on meloa rauhallisesti, aloittelijan tahtiin, noin 6 -8 tuntia päivässä.
Kuinka pitkäksi muodostuu päivämatka? Siis mikä voisi olla matkanopeus?
Matkatavaroina ihan perusrinkkavarustus, parin yön tarvikkeet.

Nimim. "Kun ei siis niin minkäänlaista käsitystä nopeudesta"
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Kanootin matkavauhdista
kuu-ukkeli
07.09.2010 16:44

Luiro kirjoitti:
Pari aloittelijaa olisi lähdössä kanootilla Jeesiöjokea pitkin Sodankylään (myötävirtaan Very Happy ).
Perusajatus on meloa rauhallisesti, aloittelijan tahtiin, noin 6 -8 tuntia päivässä.
Kuinka pitkäksi muodostuu päivämatka? Siis mikä voisi olla matkanopeus?
Matkatavaroina ihan perusrinkkavarustus, parin yön tarvikkeet.

Nimim. "Kun ei siis niin minkäänlaista käsitystä nopeudesta"

Tässä tarkat tiedot melontakohteesta matka- ja matka-aika-arvioineen:

http://www.sodankyla.fi/index.php?sivu=matkailu&id=7

Kahdessa päivässä joen 44 km ehtii hyvin meloa, mutta kannattaisi tuolla ehkä viipyä useampikin päivä.

Melontanopeus riippuu niin monesta seikasta, että siitä on vaikea antaa luotettavaa arviota näillä lähtötiedoilla. Jokikuvauksen perusteella voisi kuitenkin olettaa, että vesi virtaa siellä n. 1-2 km/h ja aloittelijan melontanopeus virtaavaan veteen suunnitellulla avokanootilla voisi olla n. 2-3 km/h, joten kokonaisnopeus myötävirtaan olisi näiden summa eli n. 3-5 km/h.

Kivalta vaikuttava melontakohde!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O: Kanootin ilmapussit/kellukkeet ete... Buli Ostetaan ja Myydään 0 05.03.2016 16:24 Katso viimeisin viesti
kanootin kuljetus pajaju Melonta 9 29.03.2014 23:33 Katso viimeisin viesti
Kanootin vuokrausta Liesjärvellä admin Melonta 3 12.09.2013 7:09 Katso viimeisin viesti
Kanootin vetäminen talvella laphilainen Melonta 13 16.01.2013 14:43 Katso viimeisin viesti
Royalex kanootin naarmut p.kivela Melonta 8 10.07.2012 5:22 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: