Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita tyttöjen juttuja
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Naali
13.02.2010 13:23

Villasukka, tuota varustelistaasi lukiessa tuli ahaa-elämys: ei kai me olla sattumalta tavattu Nirvajoen latvoilla kesäkuun alussa 2008?
Tulit teltaltasi vähän matkan päästä muutaman sanan vaihtamaan kun olin sapuskalla?

Viimeinen muokkaaja, Naali pvm 20.02.2010 12:39, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

untuvikko
13.02.2010 16:03

Minusta ainakin olisi ihan mukava perustaa ’pelkkä’ tyttöjen foorumi, jossa vois käsitellä näitä vaellusnäkökohtia pelkästään naisten näkökohdista.
No jätettäisiin ehkä kuitenkin, miehille mahdollisuus kommentoida. Ei enempää!
Olen kyllä ihan *ny been*, joten en ole niin tarkkaan tutustunut antiin - josko se olisi jo olemassa.

Villasukka
13.02.2010 23:55

Naali kirjoitti:
Villasukka, tuota varustelistaasi lukiessa tuli ahaa-elämys: ei kai me olla sattumalta tavattu Nirvajoen latvoilla kesäkuun alussa 2008?
Tulit teltaltasi vähän matkan päästä muutaman sanan vaihtamaan kun olin sapuskalla?

Valitettavasti ei. En tunnusta käyneeni Nirvajoen latvoilla...
Teltta on hyvä (ja halpa). Olenkin ihmetellyt, miksen ole koskaa törmännyt kehenkään toiseen semmoisen omistajaan...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mava
15.02.2010 9:44

Mempsu- kirjoitti:
Mava kirjoitti:
Eikai kukaan tavallisia puuvillaisia sloggeja päällensä enää laita? Merinovillaa esimerkiksi tuolta: http://www.icebreaker.com/site/catalog/search.html?flag=Underwear&gender=Woman

Olen sitten näköjään vielä vanhanaikainen, mutta olen kyllä noilla puuvillaisilla pärjännyt. Ei vain viitsisi maksaa pienestä kankaanpalasta yli 50 euroa.

Ole toki millainen olet ja pärjäähän sitä millä tahansa jos haluaa. Itse en viitsi laittaa päälleni mitään puuvillaista koska se tuntuu märkänä kylmältä, kuivuu hitaasti ja tuoksahtaa helpommin. Siksi käytän merinovillaa, enkä maksa pienestä kankaanpalasta yli 50euroa. Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Mava
15.02.2010 10:12

malva kirjoitti:

Mie kaivelin tuolta tavaraluettelon kesäreissua varten ja pahalta tuntuu luopua mistään. Miul on vanha trangia ja se on niin tuttu ja turvallinen, ettei siitä voi luopua. Teltan kanssa kun kulkee, pitää marinoliakin olla melkein litra.

Alushousut miulla on tähän asti kesäisin ollut tavalliset puuvillaiset mutta tarttee tosiaan harkita jotain muuta kuitua.

Jos kuitenkin harkitsisit trangiasta luopumista? Isommalla porukalla se on ihan järkevä, yksin mieluummin ei. Taistelin samaa 'tuttu ja turvallinen trangia' -syndroomaa vastaan kunnes kaveri puoliksi pakotti ottamaan mukaan kaasukeittimen ja yhden titaanikattilan/kupin. En kanna enää trangiaa yksinvaelluksilla. Razz Eli suosittelisin kokeilemaan kaasupullon päälle ruuvattavaa keitintä ja pientä kevyttä kattilaa.

Jos haluat laittaa tavaraluetteloa näytille niin voisi esittää vaihtoehtoja? Vaarana toki ulkopuolelta vyöryvä miehinen nälvintä. Very Happy

Kalsareista vielä, lindexillä on ota 3 maksa 2 -rekkejä jatkuvasti joissa on kiiltäviä liukaspintaisia housuja, mitälie keinokuitua. Kuivuu nopeesti ja tuntuu hyvältä. Tarkemmin en osaa materiaalista sanoa kun olen omistani leikannut laput pois.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Mempsu-
15.02.2010 17:14

K-nen kirjoitti:
Mempsu- kirjoitti:
Mava kirjoitti:
Eikai kukaan tavallisia puuvillaisia sloggeja päällensä enää laita? Merinovillaa esimerkiksi tuolta: http://www.icebreaker.com/site/catalog/search.html?flag=Underwear&gender=Woman

Olen sitten näköjään vielä vanhanaikainen, mutta olen kyllä noilla puuvillaisilla pärjännyt. Ei vain viitsisi maksaa pienestä kankaanpalasta yli 50 euroa.

Keskustelu alkaa kääntyä miehiseksi varusteväännöksi!

Miksi naiset eivät saisi käydä keskustelua siitä, miksi joku hyvä varuste on hyvä ja miksi ei, ottaen huomioon myös sen painon ja hinnan?
 Sivun alkuun

Appis
15.02.2010 18:37

Niitten päälleruuvattavien poltinten kanssa saa olla tarkkana. Mulla on primus express stove (110 gr) ja siihen lasikuitukankaasta tuulensuoja. Muutaman kerran on ollut puolet sapuskasta jängällä kun olen vain ihan pikkaisen tönäissyt kattilaa tai viritys on ollut pehmeällä alustalla. Se muuten ärsyttää suunnattomasti ja kaikkea ruokaa ei vaan saa syötyä aluskasvillisuuden seasta.

Jos retkeilee niin, että on selkeät tulipaikat pöytineen, niin mikäs siinä, mutta useimmiten syrjässä tasaisen ja kovan paikan löytäminen nälän yllättäessä ei aina onnistu. Keikun siinä trangian ja kevytpolttimen välissä, enkä osaa sanoa miten käy.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Hiutale
15.02.2010 22:29

^Trangian ja kevytpolttimen väliin osuu aika kivasti vaikkapa Primus EtaPacklite Smile.
 Sivun alkuun

Rosmariini
16.02.2010 19:57

Mainio ketjun aihe!!!
Mulla on mielessä rinkan uusiminen. Matrixilla on melkoisen kevyitä tarjolla, onko kellään niiden toimivuudesta ja kestävyydestä kokemusta?
 Sivun alkuun

malva
17.02.2010 19:47

Question -en taaskaan saa tekstilainausta alkuun -

Mavalle kuitenkin tässä vastailen: voin laittaa tavaraluettelon näytille mutta olen kopioinut Appiksen painoperusteisen taulukon, johon ekaks haluaisin sijoittaa tavarat. Ois kiva kerrankin saaha selville, mikä siellä repussa oikein painaa. Wink
Tavaralajeja on tietty paljon ja punnituksia tarttee tehdä ja ens viikonlopun olen kurssilla, joten parin viikon päästä saanen listan valmiiksi. Katotaan sitten millaisia kommentteja se saa - niin teiltä siskoilta kuin tätä linkkiä kurkkivilta miehenköriläiltäkin.

Pitää kattoo oisko jotain tapahtumia täällä päin, joissa vois tutustua erilaisiin toiminnassa oleviin retkikeittimiin.

Rinkan vaihtaminen tuntuu vielä kurjemmalta "kaverin" hylkäämiseltä kuin trangiasta luopuminen Confused Olen kulkenut vanhan haltini kanssa vuodesta 1981! Kun pakkaan haltin, tiedän tarkalleen mitä mihinkin laitan ja siihen on mahtunut tavaraa juuri sen verran minkä olen jaksanut kantaa. Nyt vaan alkaa vanhat nivelet valittaa ja tarttis viilailla grammoja.
Varsinkin sen jälkeen, kun ostin uuden viikonloppurepun (ospreyn talon 33) totesin millaisia nykyaikaiset reput voi olla. Shocked Haltissa ei ole kuin yksi ulkotasku molemmilla sivuilla ja läpässä yksi tasku - tarttis saada erilaisia taskuja ja remmejä ynnä rensseleitä. Siksi seuraa, mielenkiinnolla millaisia rinkkaehdotuksia Rosmariini saa.

Vaan kuinka oikeesti voi löytää sopivan rinkan? Pitäisikö roudata kauppaan koko retkivarustus ja täyttää rinkka, jotta voi fiilistellä semmosen painon kanssa mikä käytännössä olisi? Olen saanut kierrätyskeskuksesta pari rinkkaa koekäyttöön mutta sellasta tuskin tavalliset kaupat sallii.

Muistattehan, arvon naiset, nauttia karpaloita (tai karpalopuristeita) ettei pakkanen pääse puraisemaan alapäätä Laughing
 Sivun alkuun

Haitula
17.02.2010 19:56

Allekirjoittaneella on myös Halti-rinkka mallia noin 1985. Mutta nyt uusi hankittava. Kävin tänään Partioaitassa, siellähän oli palojn tarjouksia, mutta liikaa valinnan varaa. Mitä suosittelisitte? Mitä tämmöisen rouvamallin naisimmeisen pitäisi huomioida uuttaa rinkkaa hankkiessa? No, saattaapi olla tosiaan liian laaja-alainen kysymys, mutta jos jotenkin saisin karsittua valikoimaa seuraavaa ostosreissua varten.
 Sivun alkuun

haahuilija
18.02.2010 22:23

Haitula kirjoitti:
Mitä tämmöisen rouvamallin naisimmeisen pitäisi huomioida uuttaa rinkkaa hankkiessa? No, saattaapi olla tosiaan liian laaja-alainen kysymys, mutta jos jotenkin saisin karsittua valikoimaa seuraavaa ostosreissua varten.

Kokemusta on liian vähän antaakseni mitään suosituksia, mutta ensinnäkin sinun pitäisi tietää, kuinka ison rinkan tarvitset. Sitten tarkistat, että saat säädettyä rinkan selkäosan sopivan mittaiseksi (osaava myyjä kyllä auttaa). Kiinnitä huomiosi myös lantiovyön ja olkaviilekkeiden istuvuuteen: että eivät paina eivätkä hankaa. Lopuksi tarkista, että rinkassa on sinulle sopiva täyttötapa (eli saat tarvittaessa kaipaamasi tavaran levittämättä koko rinkan sisältöä pihalle). Henkilöstä riippuen näitä ominaisuuksia kyllä painotetaan eri järjestyksessä Wink. Kun kaikki nämä ominaisuudet (plus väri) on huomioitu, ei jäljellä ole todennäköisesti enää kovin montaa vaihtoehtoa. Siis: kokeile, vaikka se onkin hikinen urakka. Toivottavasti elät tulevan rinkan kanssa pitkään, joten ei sitä ostosreissua ihan heti tarvitse uudelleen tehdä! Smile

Keitinkeskusteluun vielä, itellä on myös jo hankittuna se painava Trangia, eikä uutta viitsisi ostaa. Katselin kuitenkin noita kaasukeittimiä ja heräsi kysymys, kuinka yhden kattilan ihmiset keittävät kahvinsa? Murukahvia, vai? Mikä on lähimpänä aidon pannukahvin makua?
 Sivun alkuun

sau~n
18.02.2010 23:04

haahuilija kirjoitti:
...kuinka yhden kattilan ihmiset keittävät kahvinsa?

Yhden kattilan kanssa tyydyn yleensä murukahviin, mutta yleensä mukana on pakki, jonka kansi on kahville passeli.

Murukahvin sotken annospussikaakaon kanssa, saa mukavan imelän jälkiruoka- tai taukojuoman kofeiiniannoksella, piähänkoskun estämiseksi.

Onhan nyt kaikkia erikoiskahvejakin annospusseissa, olisiko niistä korvaamaan pannukahvia?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

virveli
19.02.2010 8:13

sau~n kirjoitti:

Onhan nyt kaikkia erikoiskahvejakin annospusseissa, olisiko niistä korvaamaan pannukahvia?

No eipä kilpaile samassa sarjassa, kyllä nokipannukahvit kruunaa ruuan ja kiirehän ei ole mihinkään. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Appis
19.02.2010 19:44

Rinkasta: Mulla on Savotan 1200 ja 900 gr kevyempi ihan hyvä Lowe alpine frontier. Se vaan menee melkein aina niin, että aina loppuviimeksi pakkaan sen 1200 juuri kuten yllä sanottu, tiiän missä jokainen kama on eikä tarvitse käyttää aikaa tavaroiden kanssa räpläämiseen. Kaikki mahtuu mukaan - ehkä välillä vähän liikaakin - eikä tarvitse tunkea.

Lowea olisin kerran lainannut ystävälleni, joka on vähän lyhyempi kuin minä, mutta hyvistä säädöistä huolimatta se ei vaan mitenkään istunut hänen selkäänsä. Eli rinkkaa ei voi tosiaan ostaa kokeilematta.

Mulla on aina mukana liikaa vaihtovaatteita, se pitäisi kesäksi järkeistää.

Asiasta kymmenenteen meidän Prismassa myydään talvikaasuksi tätä
http://www.reittipiste.fi/product_info.php?products_id=734

Onko kellään kokemusta siitä? Ei pitäisi jämähtää pulloon

Viime keväänä sain tarpeekseni jäisen kaasupullon halaamisesta untuvatakin sisällä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Lapin sodan juttuja tinder Lapin historia 30 25.12.2011 18:21 Katso viimeisin viesti
(blondi)tyttöjen juttuja Virsu Hölynpöly... 7 31.10.2011 22:25 Katso viimeisin viesti
Juhani Lihtosen juttuja radiossa kunttaukko Kuvagalleria 1 02.12.2010 19:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 12
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Seuraava
Siirry: